Pakal

Pakal

Jungle Mexico Krátká hra Akce Hlavolam
2–4
8+
20 min.
3
YouTube náhled

Popis hry Pakal

Pakal je posuvná logická hra v reálném čase, ve které má každý hráč k dispozici mřížku 4x4 vyplněnou 15 bloky, z nichž některé mají plnou barvu a některé jsou průhledné.

Každé kolo je odhalena karta s cílem, poté hráči posouvají své bloky ve své mřížce a snaží se zobrazit pouze symboly na této kartě ve své mřížce a skrýt všechny ostatní symboly z dohledu. Pokud se vám to podaří dříve, než vyprší čas, můžete si vzít jeden z dostupných bodovacích bloků a poté posunout svůj žeton na bodovací dráze k dalšímu takovému symbolu na dráze. Čím rychleji tedy vyřešíte hádanku, tím větší je pravděpodobnost, že seberete blok, který vás posune nejdále.

Kdykoli překročíte červenou čáru na bodovací dráze, musíte nahradit barevný blok ve své mřížce čistým, čímž se vám v dalších kolech ztíží řešení karet cílů.

Zaujala tě hra Pakal?

Přidej se k nám v klubu deskových her Deskovky Kateřinice. Deskovky hrajeme každý čtvrtek od 18:00 v Komunitním centru Kateřinice.

Komponenty

  • 4 hráčské desky (mřížky 4×4 polí)
  • 4 oboustranné karty se symboly
  • 80 čtvercových kamenů (barevných a průhledných)
  • 21 destiček cílů
  • 9 žetonů pokroku
  • 1 oboustranná stupnice pokroku (herní plán)
  • 4 dřevěné kroužky (figurky hráčů)
  • Pravidla hry

Příprava

  1. Každý hráč obdrží jednu hráčskou desku a kartu se symboly.
  2. Na desku umístí 11 barevných a 4 průhledné kameny tak, aby zakryly všechny symboly; jedno pole zůstane volné pro posouvání kamenů.
  3. Na stůl se položí stupnice pokroku a na její startovní pole se umístí figurky hráčů.
  4. Destičky cílů se zamíchají a vytvoří se z nich dobírací balíček.
  5. Připraví se žetony pokroku – jejich počet je roven počtu hráčů plus tři.
  6. Připraví se časomíra (např. aplikace Pakal nebo stopky).

Průběh tahu / kola

  1. Na začátku kola se otočí vrchní destička cíle, která zobrazuje tři symboly.
  2. Spustí se časomíra (obvykle 45 sekund v lehké variantě, 30 sekund v obtížné).
  3. Všichni hráči současně posouvají kameny na své desce tak, aby byly viditelné pouze tři symboly z destičky cíle; ostatní symboly musí být zakryty barevnými kameny.
  4. Jakmile hráč dosáhne správného zobrazení, vezme si jeden z dostupných žetonů pokroku, který nezobrazuje žádný ze tří aktuálních symbolů.
  5. Po uplynutí času nebo poté, co si všichni hráči vezmou žeton, kolo končí.

Bodování

  • Hráči, kteří správně odhalili tři požadované symboly a zakryli ostatní, posunou svou figurku na stupnici pokroku na nejbližší pole odpovídající symbolu na vybraném žetonu pokroku.
  • Hráči, kteří úkol nesplnili, zůstávají na místě a mohou si vyměnit jeden průhledný kámen za barevný, čímž si usnadní další kolo.
  • Při překročení červené čáry (pochodně) na stupnici pokroku musí hráč nahradit jeden barevný kámen průhledným, což zvyšuje obtížnost následujících kol.

Konec hry a závěrečné bodování

  • Hra končí, když některý hráč dosáhne cílového pole na stupnici pokroku.
  • Vítězem se stává hráč, který se dostane na cílové pole jako první.
  • Pokud více hráčů dosáhne cíle ve stejném kole, vítězí ten, kdo je na stupnici pokroku dále.

Charakteristika hry

Desková hra Pakal je určena pro 2–4 hráčů, doporučeno od 8 let a herní doba je přibližně 20m. Hodnocení hry: průměrné.

Tato souhrná stránka o hře vznikla v rámci klubu deskových her Deskovky Kateřinice.

Základní data o hře jsou získávána z BoardGameGeek.