YouTube náhled pro Kartografové

Popis hry Kartografové

Královna Gimnax nařídila rekultivaci severních zemí. Jako kartograf v jejích službách jsi vyslán zmapovat toto území a získat je pro království Nalos. Královna prostřednictvím úředních výnosů oznamuje, kterých zemí si cení nejvíce, a ty si splněním jejích požadavků zvýšíš reputaci. V této divočině však nejsi sám. Dragulové napadají tvé nároky svými výspami, takže musíš pečlivě vytyčit své hranice, abys omezil jejich vliv. Získejte zpět co největší podíl královnou požadovaných pozemků a budete prohlášeni za největšího kartografa v království.

Hráči soutěží o to, kdo do čtyř ročních období získá nejvíce hvězdiček reputace. Každou sezónu hráči kreslí na své mapové listy a získávají reputaci tím, že plní královniny nařízení před koncem sezóny. Vyhrává hráč, který má na konci zimy nejvíce hvězdiček reputace!

Zaujala tě desková hra Kartografové?

Přidej se k nám v klubu deskových her Deskovky Kateřinice.

Deskovky hrajeme každý čtvrtek od 18:00 v Komunitním centru Kateřinice.

O letních prázdninách má klub přestávku. Ale klidně nám napište, na příjmu jsme pořád :)

info@deskovkykaterinice.cz

Komponenty

  • 100 oboustranných mapových listů
  • 13 karet průzkumu (mapových dílů)
  • 4 karty nepřátel
  • 4 karty ročních období
  • 16 karet výnosů (A–D)
  • 4 tužky

Příprava

  1. Každý hráč si vezme mapový list a tužku.
  2. Na stůl se vyloží 4 karty výnosů označené písmeny A–D.
  3. Ke každému písmenu se náhodně přiřadí jedna karta výnosu, která určuje podmínky pro získávání bodů.
  4. Připraví se balíček průzkumných karet a karty ročních období.

Průběh tahu / kola

Hra probíhá ve čtyřech ročních obdobích: jaro, léto, podzim a zima. Každé období se skládá z několika tahů, které se opakují, dokud součet časových hodnot odhalených karet průzkumu nepřesáhne limit daného období.

Každý tah má tři fáze:

  1. Průzkum:
    • Otočí se vrchní karta průzkumu, která určí tvar a typ terénu, který mohou hráči zakreslit do své mapy.
    • Některé karty nabízejí na výběr z více možností tvarů nebo typů terénu.
    • Pokud karta obsahuje ikonu mince, hráč, který zakreslí daný tvar, si zaznamená minci.
  2. Zakreslení:
    • Hráči současně zakreslí zvolený tvar a typ terénu do své mapy podle pravidel:
      • Tvar musí být zakreslen celý a nesmí přesahovat okraje mapy.
      • Terén nesmí překrývat již zakreslená pole.
      • Hráči mohou tvar libovolně otočit nebo zrcadlit.
  3. Přepadení (pokud je odhalena karta přepadení):
    • Každý hráč předá svůj mapový list sousedovi (vlevo nebo vpravo podle instrukcí na kartě).
    • Soused zakreslí určený tvar nepřátelského terénu (označený jako „nepřátelé“) na mapu hráče.
    • Po zakreslení si hráči vrátí své mapy.
      Zatrolené hry

Bodování

Na konci každého ročního období se vyhodnocují body podle dvou výnosů:

  • Jaro: výnosy A a B
  • Léto: výnosy B a C
  • Podzim: výnosy C a D
  • Zima: výnosy D a A

Hráči získávají body za splnění podmínek uvedených na kartách výnosů (např. za určitý počet polí konkrétního terénu, jejich umístění apod.).

Konec hry a závěrečné bodování

Po skončení zimního období hra končí.

Závěrečné bodování zahrnuje:

  • Součet bodů získaných ve všech čtyřech obdobích.
  • Bonusové body za nasbírané mince (každá mince má hodnotu 1 bod).
  • Postihy za nezakreslená pole nepřátel (každé takové pole snižuje skóre o 1 bod).

Hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů pověsti se stává vítězem a nejuznávanějším kartografem království.


Často kladené otázky ke hře

Hory se berou jako obsazené políčko. Jsou součásti vyhodnocení řádků, sloupců a diagonál. Obsazené políčka jsou všechny symboly kromě symbolu ruiny.

Každé neobsazené políčko kolem oblasti přepadení se počítá jako záporný bod. Ve všech ročních obdobích dokud nebudou tyto políčka obsazené.

Mince se počítají dohromady v každém ročním období. Pokud jste např. na jaře získali 1 minci a v létě 3 mince tak na konci léta máte dohromady 4 mince.

meeple.cz - deskovky v kostce

Tato souhrná stránka o hře vznikla v rámci klubu deskových her Deskovky Kateřinice.

Základní data o deskových hrách jsou získávána z BoardGameGeek API & OpenAI API.

© 2025
Tomáš Musiol
AI asistent