Donuty

Donuty

Dva hráči Strategie Jídlo Krátká hra Šachy Piškvorky
2
8+
15 min.
4
YouTube náhled

Popis hry Donuty

DONUTS, kterou bylo možné poprvé hrát pod názvem INSERT, je abstraktní strategická hra pro dva hráče, ve které se snažíte seřadit pět kroužků své barvy, abyste vyhráli.

Při sestavování hry uspořádejte náhodně čtyři kameny 3x3 do mřížky 6x6. Každý čtverec mřížky má na sobě svislou, vodorovnou nebo úhlopříčnou čáru. První hráč umístí jeden ze svých kroužků na libovolné neobsazené políčko a čára na tomto políčku udává směr, kterým musí soupeř umístit svůj kroužek: svisle, vodorovně nebo úhlopříčně v souladu s právě umístěným kroužkem. Pokud soupeř nemůže umístit kroužek v tomto směru, protože každé políčko v této linii je obsazené, pak může umístit kroužek na libovolné neobsazené políčko.

Pokud se vám podaří vložit kroužek mezi dva kroužky vlastněné soupeřem — ať už umístěním své figurky X na políčko jako je toto O_O nebo na políčko jako je toto OXX_O — pak změníte tyto protilehlé kroužky na svou barvu.

Jestliže je hrací deska plná a nikomu se nepodařilo vytvořit řadu pěti kroužků ve své barvě, pak vyhrává hráč s největší ortogonálně propojenou skupinou kroužků.

Zaujala tě hra Donuty?

Přidej se k nám v klubu deskových her Deskovky Kateřinice.

Deskovky hrajeme každý čtvrtek od 18:00 v Komunitním centru Kateřinice.

info@deskovkykaterinice.cz

Komponenty

  • 4 oboustranné herní dílky o velikosti 3×3 polí (celkem 6×6 hrací plocha)
  • 30 oboustranných žetonů koblih (15 vanilkových a 15 čokoládových)
  • Pravidla hry

Příprava

  1. Náhodně sestavte 4 dílky do čtverce 6×6 polí.
  2. Každý hráč si vezme 15 žetonů své barvy (vanilková nebo čokoládová).
  3. Rozhodněte, kdo začne.

Průběh tahu / kola

  1. První hráč umístí svou koblihu na libovolné volné pole.
  2. Každé pole má šipku určující směr, ve kterém musí soupeř umístit svůj další žeton.
  3. Pokud v daném směru není volné pole, může hráč umístit žeton kamkoli.
  4. Vkládání (insertion): Pokud hráč umístí svou koblihu mezi dvě soupeřovy (v přímé linii), otočí tyto soupeřovy žetony na svou barvu.
  5. Tento mechanismus může způsobit převrácení více žetonů najednou, v různých směrech.

Bodování

  • Hráč okamžitě vyhrává, pokud vytvoří řadu 5 koblih své barvy v horizontální, vertikální nebo diagonální linii.

Konec hry a závěrečné bodování

  • Pokud nikdo nevytvoří řadu 5 koblih a všechny žetony jsou umístěny, hra končí.
  • Vítězem se stává hráč s největší souvislou skupinou koblih své barvy (počítají se pouze ortogonálně sousedící koblihy).
  • V případě shody hra končí remízou.


Tato souhrná stránka o hře vznikla v rámci klubu deskových her Deskovky Kateřinice.

Základní data o hrách jsou získávána z BoardGameGeek API

Meeple AI - Donuty